zaterdag 12 november 2016

Helmet hacks

Een helm is nogal prijzig, net zoals vele fiets artikelen. In de Decathlon kwam ik een mooie helm tegen aan een zeer schappelijke prijs van 39,95 euro. De helm is er in vele kleuren. Ik koos voor blauw omdat de kledij van het triatlonploegje waar ik lid van ben ook blauw is. Helaas stond er in zeer opvallende witte letters Btwin op. In de winkel stelde ik vast dat je de letters er makkelijk met je nagel kunt afkrabben. De helm heb ik dan maar gekocht. Thuis krabde ik de letters met een cuttermesje met gemak van. Daarna de laatste lijmresten nog verwijdert met White Spirit. Nu kun je totaal niet meer zien van welk merk de helm is. Op BiciStickers.com bestelde ik voor 12,95 euro naamstickers. 6 voor op het frame en 6 voor op de helm. Ik kleefde de framestickers op mijn helm. Op de school waar ik werk zeiden collega's: amai die heeft gewoon een helm met zijn naam. In de triatlongroep waar ik lid van ben wisten ze totaal niet van welk merk de helm was. Ze noemden allemaal nummer één merken. Toen wist ik dat mijn projectje geslaagd was.



Mijn andere helm hack is niet meteen een hack, maar toch interessant. Iemand van onze triatlongroep zei eens dat je in de wintermaanden een badmuts over je helm kunt trekken. Bij iedere triatlonwedstrijd mag je van het zwemmen de badmuts houden. Ondertussen heb ik er al een aantal liggen. Na een winderige rit vond ik het toch een goed idee om eens te proberen. De badmuts over de helm trekken ging redelijk vlot. Je hoofd wordt iets minder nat. Uiteraard omdat het niet door de gaten van je helm komt. Het werkt toch wat isoleren zodat je voldoende hebt met een buff ipv een muts. Dan heb je niet zo'n mega hoofd. Je badmuts wordt vuil en minder je helm. Ideaal bij het mountainbiken. Als je het mij vraagt is het ook  meer aerodinamisch. De eerste badmuts was wel na een week al gescheurd. Met een cutter heb ik toen twee scherpe randjes wat bijgewerkt. Nieuwe badmuts erover. Nu geen enkel probleem meer.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten