maandag 19 december 2016

Misbruik maken van het fietspad 3

Vorige week waren het weer enkele momenten van leven of dood. Als je dan even boos durft kijken naar de bestuurder van de auto of vrachtwagen schelden ze je uit. Die bestuurders beseffen niet dat jij zelf op de weg moet tegen het verkeer in. Toen ik op de autobaan reed, was er een oud vrouwtje die reed. Ze wijkte heel laat uit, met als gevolg dat de tweede en de derde auto bijna niet meer uitwijkten. Er was ook een bestelwagen die met opzet dicht kwam rijden om aan te tonen dat ik daar niet moest rijden met mijn fiets. Gelukkig kwamen er van beiden kan geen vrachtwagens tegelijk. Dan zou het over en out geweest zijn.

Ik belde toch weer even naar de lokale politie om de problemen te melden. De werklieden zouden een doorgang langs het fietspad in de grasberm laten. Dit deden ze echter niet zodat je totaal geen doorgang had en op de rijweg moest. Het fietspad was volledig versperd met geen enkele aanduiding wat je als fietser moest doen. De werklieden deden geen enkele moeite om een beetje doorgang te laten. Waarschijnlijk na controle van de politie parkeerden ze hun auto's meer langs de ene kant van het fietspad, maar dan zetten ze daar een kruiwagen of gereedschap. Niet te begrijpen! Soms waren de werklieden al bezig van 's morgens vroeg in het donker. Helemaal kamikaze om dan op de rijweg te gaan. Gelukkig was er geen mist die week. Als je daar zou gestaan hebben met fietskar met twee kindjes in of als oudere persoon met een 3-wielfiets heb je redelijk pech. De agente die ik aan de telefoon had zei dat ze meer controle gingen doen dit haalde maar matig resultaat. Ik vroeg voor extra borden betreffende veiligheid, maar dit ging niet zei ze. Zelfs deze foto's zijn niet voldoende om het probleem kenbaar te maken. Fiets zouden denken dat ze op de rijweg moeten. Ook als je niet voorbij de werken kon moet je er toch voorbij zei ze. Ze wenste me wel veel succes om thuis te geraken met mijn fiets. Hoe ironisch!

Wegenwerken zijn voor een fietser dodelijk!!!

De foto met de vrachtwagen die geparkeerd stond op het fietspad, was een Pool die de weg kwijt was vermoed ik. Hij kon natuurlijk niet zomaar even op de rijweg stoppen. Gelukkig kan dit wel op het fietspad. Als fietser moet je dan op de rijweg tegen het verkeer in. Let ook op de auto die aan de overkant tegen het verkeer in staat geparkeerd. Als je het mij vraagt is dat een overtreding. :-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten