donderdag 29 december 2016

Fietssloten 2.0


Foto: ww.want.nl

Litelock

Fietssloten zijn aan een nieuwe generatie bezig. Deze Litelock is super flexibel. Helaas wel wat duur. Je telt 100 euro neer voor een LiteLock. Verkrijgbaar in drie kleuren.

Afbeeldingsresultaat voor vomiting bike skunklock

SkunkLock

Helemaal anders dan andere sloten is SkunkLock. Een slot waarvan je moet overgeven als je die probeert stuk te zagen. Revolutionair zou ik zeggen. Of het echt werkt en gezond is zou ik niet weten. Ik zou het toch niet gebruiken. Misschien krijg je nog wel een proces aan je been voor vergiftiging?

Zadelpenslot

Foto: Mega Cycle
InterLock het slot dat verdwijnt in je fiets! De InterLock is een slot ingebouwd in een zadelpen. Doormiddel van een zadelpen te combineren met een kabelslot ontstaat een strak en functioneel product. Het slot verdwijnt in de zadelpen en is gemakkelijk tevoorschijn te halen en weer terug te stoppen. Tijdens het fietsen heeft men geen last van een los slot en het slot kan niet vergeten worden. Doormiddel van dit slot kan elke racefiets, mountainbike, koeriersfiets of fixie vast worden gezet aan een hek, lantaarnpaal of ander vast object. De InterLock is leverbaar in drie maten zodat het slot voor elke fiets geschikt is.
De InterLock is vervaardigd uit hoogwaardig aluminium in combinatie met een gevlochten staalkabel. De InterLock is verkijgbaar in de kleuren zwart en zilver en in de diameters 25.4mm, 27.2mm en 31.6mm.

Voor 59,95 euro heb je er al één! Een nadeel die ik zou kunnen bedenken is dat bij regenweer er water via de kabels in je fiets terecht komt. Dat is uiteraard niet goed voor je fiets.
(Info zadelpenslot.nl)

Pedaalslot

Op Pinterest, waar anders, kwam ik ook dit tegen. Knap gevonden! Mooi weggewerkt. Dit systeem werkt alleen maar bij één type pedaal. Een prijs kon ik niet vinden.

Ellipse

Fietsslot dat je kan openen met je smartphone. Het slot laadt op via zonne-energie. Zodra je in de buurt van je fietskomt gaat het slot open. Dit kan via bluetooth. Je krijgt een seintje op je telefoon als iemand aan je fiets zit. Het slot is wel duur, nl. 199 euro. Voor die prijs hoe je wel nooit meer te zoeken naar sleutels. Meer info op: https://uncle-gadget.nl/p/ellipse-automatisch-fietsslot/

Foto gevonden op uncle-gadget.nl


Mijn besluit

Als je rekening houdt met de prijs en de functionaliteit is mijn grote voorkeur voor Interlock. Heel mooi weggewerkt. Bij Skunklock zou ik bang zou dat de persoon zwaar vergiftigd is en mij nog een proces aansmeert, ookal probeert die persoon mijn fiets te pikken. LiteLock is mooi maar waar hang je het weer als je het niet gebruikt? De prijs is ook een beetje te duur. Dit laatste is hetzelfde voor de Ellipse lock.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten