dinsdag 27 december 2016

Fietshelm 2.0


Lumos helmet


Via Facebook kreeg ik reclame voor de Lumos Helmet. Een helm met een fel licht vooraan, richtingaanwijzers (aka pinkers) en remlicht. Hoe het precies werkt is mij niet helemaal duidelijk. De prijs is wel pittig, nl. 179 dollar. Je kunt nu al in pre-order aankopen via www.lumoshelmet.co. De verlichting van je fiets hangt meestal te laag en zit vaak verborgen achter auto's of andere objecten. Ikzelf heb ook een lampje op mijn helm bevestigd met een elastiek. Op de heel donkere fietstukken scheelt dat wel. Op YouTube vind je nog heel wat filmpjes. 









Magicshine genie

Foto van Led247.nl
Deze lichtgevende helm heeft ingebouwde led-verlichting als voorlicht, achterlicht en knipperlichten. De knipperlichten bedien je met een draadloze afstandsbediening op het stuur. Deze leds zijn via usb-oplaadbaar. Via onderstaande link te koop voor 179,95 euro. De helm heeft een mooi design. Voor zover ik kan zien is de helm enkel beschikbaar in M en L (54 cm tot 56 cm). Als je nog een dikkere muts wil onder doen wordt dit denk ik moeilijker. Het gewicht is 466 gr. Mijn helm weegt 320 gr. en een eenvoudig led-zaklampje al snel 100 gr. Dan lijkt me 466 gr. wel goed voor meerdere led op je hoofd.

http://www.led247.nl/mtb-helm-magicshine-genie-met-led-verlichting.html

Torch helmet

Dit model lijkt, als je het mij vraagt, meer op een skatehlem en ziet er minder sportief uit. Ik vind het iets minder geslaagd.  De prijs van 85 pond is dan wel weer aantrekkelijker dan de andere modellen. 

http://torchapparel.eu/


Andere (nieuwe) verlichte helmen

Enkele voorbeelden van helmen met lichtjes zie je hierboven in dit filmpje zie je 5 schitterende helm. Eentje ervan is hierboven beschreven. Een nieuwe in dit filmpje is de airbaghelm.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten