vrijdag 16 december 2016

Larry vs Harry Bullitt review

De Bullitt is de beste bakfiets die je kunt inbeelden! De beste bakfiets omdat hij de snelste is. Dit komt doordat hij maar twee wielen heeft en geen drie. Daarnaast is hij ook superlicht gemaakt. Ik vind het het gewoon een designstuk om naar te kijken. Mocht ik mogen van mijn vrouw gebruik ik hem als salontafel ofzo. Als je door het dorp rijdt zie je heel vaak hoofden draaien om te kijken naar je fiets. Ook als hij ergens geparkeerd staat stoppen mensen om de fiets te bestuderen. Hij is gewoon prachtig gemaakt! Prachtig ook hoe één frame voor alle lichaamslengtes past.

Goedkoop is hij helaas niet. Je bent al snel tegen de 3000 euro kwijt voor een niet-elektrische versie. Ik maakte zelf de platen voor erin. Zo was ik maar 40 euro kwijt ipv 190 euro voor het HoneyComb board, zoals zij dat noemen.

De eerste keer dat ik ermee ging rijden was wel wennen. Van het minste je draait aan je stuur wijkt het voorwiel al veel uit. Als je langs auto's rijdt en je bent het stuurgedrag niet gewoon is het wel even schrikken om niet tegen de geparkeerde auto's te botsen. Na twee à drie keer ben je er wel mee weg. De rij-eigenschappen zijn prachtig in vergelijking met andere bakfietsen.

Het is mijn duurste fiets die ik ooit kocht heb. Ik heb lang getwijfeld of ik hem zou kopen. Veel mensen hadden me de aankoop afgeraden. Ze zeiden dat ik de fiets niet meer zou gebruiken als de kindjes groter zijn, maar de Bullitt is meer dan een kindermobiel. Je doet met gemak boodschappen, boekentassen en sporttassen gaan makkelijk mee... Op Pinterest kwam ik toevallig een afbeelding tegen met de tekst: live is to short, buy the damn bicycle. Dat heb ik toen maar gedaan. Ik was nog nooit zo blij met een object eigenlijk. Ik voel met totaal niet schuldig met de aankoop. Ik zou hem direct opnieuw kopen. Hij is gewoon de max!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten