woensdag 11 januari 2017

Remschijven echt zo gevaarlijk?

Tom Boonen zou overgestapt zijn op schijfremmen. Met schijven rem je inderdaad fantastisch! Het is dezelfde techniek als van auto's. Er wordt gezegd dat die schijven in messen veranderen. Bij mijn fietsen is dat niet zo. Rem ik niet hard genoeg? Ik ben in elk geval pro remschijven. Het enige dat bij mij niet zo goed gaat is het terugzetten van een wiel. Dan moet je dat passen tussen de rem zelf en dat is nogal mikken. Zeker bij het achterwiel met derailleur. Al die heisa is eigenlijk gebaseerd op een vooral in het profwielrennen daar zou een onderzoek van zijn, maar dat loopt nog steeds. Ik zeg schijfremmen voor iedereen!

Hopelijk krijgt Tom Boonen geen schijf in zijn gezicht zoals deze jonge kerel!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten